arama ürünleri ve kullanıcı deneyiminden sorumlu başkan yardımcısı marissa mayer, san francisco ofisinde hazır bulunan muhabirlere yaptığı bildiride google'ın 2001 yılından bu yana görsel arama sayfasında hatırı sayılır ölçüde büyük bir değişime gitmediğini söyledi.
yeni görünümün tasarımı sayesinde aradığımız görseli bulmak bize eskisinden daha az tıklamaya mâl olacakmış. mesela resimlere tıklamadan ayrıntılı bilgilerini görebilecekmişiz.
google arama ürünleri direktörü ben ling'den alınan bilgiye göre, şirket ayrıca ön izleme yapısını da yeniden inşaa etmiş. bir önizlemenin üzerine geldiğimizde orijinal kaynağın url'si ve diğer bilgileri pop-up yöntemiyle ekranımızda belirecekmiş.
microsoft bing kullanıcıları bing'in görsel arama arayüzünü daha insancıl buluyorlar. bing de aynı şekilde "sonsuz kaydırma" sisteminin bir benzerini kullanıyor, önizlemelere çeşitli bilgiler ilişkilendiriyor.
google, sonuçta görsel aramada metin reklamlarıyla yer alan reklamverenlerin artık görsel reklamlarıyla da yer bulabileceğini vurguladı. böylece reklamlar daha anlamlı ve ilgi çekici olacaklar. böylece şirket daha fazla trafik, daha çok tıklanan reklamlar ve daha fazla gelir elde edebilecek.
kaynak : cnet
0 yorum:
Yorum Gönder