16 Ekim 2007 Salı

VirtualBox Üzerinde Vista Network Sorunu?

Bugün elime geçen Vistayı kullanma gafletinde bulundum. Maalesef gıcıklık yapacak ya Vista gitti Ethernet kartını tanımıyorum dedi. Bu sorunu nasıl aşabilirim soruları arasında. Aklıma madem ethernet kartını görmüyor bizde kurar tanıtırız dedim. Bu arada VirtualBox Pardus 2007.2 Caracal Caracal sürümü üzerinde çalışıyor :). Sonuç olarak önce
wget -c http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/V4.51.zip komutuyla bilgisayarıma driver dosyasını çektim. Arkasından unzip V4.51.zip -d vista diyerek vista dizini altına unzip ettim dosyayı. Daha sonrasında ise mkisofs -o vista.iso -R vista komutunu vererek vista dizinini iso dosyası haline getirdim ve virtualbox'ta cs-rom mount et komutunda yer olarak vista.iso dosyasını gösterip cd-rom olarak mount ettim. Daha sonra vistayı açtım ve My computer iconuna sağ tuşla tıklayıp Properties'den Device Manager vasıtasıyla ethernetin tanınmayan simgesi üzerinde sağ tuşa tıklayıp update driver deyip cd-rom sürücüyü kaynak gösterip ethernet driverı kuruyoruz. Daha sonra surf on the net :)
Bu çalışmaya örnek olabilecek ekran görüntüleri yukarıda görüldüğü gibidir...

0 yorum:

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites