28 Mayıs 2008 Çarşamba

Pardus Atheros Wireless LAN Adaptor Kurulumu

Pardusta kablosuz ağa dahil olabilmek için atheros marka kablosuz kartla nasıl ağa dahil olunur? Bu işlem biraz can sıkıcı olabilir ama temelde basit birkaç işlem sonunda başarı elde edebilirsiniz. Bunun için windows sürücülerini linux'e adapte etmemiz gerekecek. Sırayla şu işlemler yapılır.

Öncelikle sistemde kurulu madwifi-ng paketini, modüllerini ve eski ndiswrapper ile ilgili her şeyi kaldıralım. Bunun için root yetkilerine sahip olmak gerekiyor, su - komutunu verip root parolasını girdikten sonra aşağıdaki komutları girelim.

pisi remove madwifi-ng

rmmod ath_pci

rmmod wlan

rmmod ath_hal

rm -rf /lib/modules/$(uname -r)/net

pisi remove ndiswrapper

rm -rf /etc/ndiswrapper/*

Bu aşamada bilgisayarınızı yeniden başlatın.

Sürücü

Bilgisayar üreticinizin web sitesinden sürücülerin en güncel sürümünü indirin ve bir dizine açın, aşağıdaki komutları sırasıyla verin.

pisi install ndiswrapper

ndiswrapper -i sürücünün_adi.inf

Not: Konsolda "forcing parameter MapRegisters from 256 to 64" mesajları görebilirsiniz, önemsemeyin.

modprobe ndiswrapper

ndiswrapper -m

Şimdi cihazınızın üzerinden kablosuz ağ kartını açabilir ve Ağ Yöneticisi'nden bağlantı ayarlarını yapabilirsiniz.

Bilgisayarımız her açıldığında modprobe ndiswrapper komutu ile ndiswrapper modülünü yüklememiz gerekiyor. Bunun açılışta otomatik olarak yapılması için aşağıdaki komutu girmemiz yeterli.


echo "ndiswrapper" >> /etc/modules.autoload.d/kernel-2.6

Kaynak: Pardus Wiki

3 yorum:

slm;
pardusu yeni kullanmaya başlayan ve daha önce fazlaca denemeleri olan biri olarak pardus hastasıyım ancak.bi sorum var atheros driveri kurulumu konusunda bana yardımcı olursanız çok sevineceğim.dediklerinizi yaptım.yeni driverleri siteden indirdim.ancak birtürlü konsolda kuramıyorum ne olur yardım edin.su komutuyla giriyorum ndiswrapperle yapıyorum ama bad command hatası veriyo.ne olur yardım kablosuz bağlanmanın tadına varmak ve pardusu daha yakından tanımak istiyorum.şimdiden teşekkürler.

hmm sistemde nsdiswraspper kurulu olduğundan eminmiyiz? Yani nsdiswarapper komutunu verdiğiniz zaman bad command hatasını vermesininilk sebebi ndiswrapper'ın kurulu olmaması olarak aklıma geliyor. pisi install ndiswrapper komutunun yardımıyla sisteme kurabilirmisin? Yada Paket Yöneticisi ile de grafik arayüzden kurabilirsin.

2008 rc1 de belirtilen yöntem çalışmıyor

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites