22 Temmuz 2010 Perşembe

Google Görsel Aramayı Yeniledi.

google geçtiğimiz salı günü yeni görsel arama sayfasını denemek üzere yayınladı. şirketin hedefine göre arama sonucuna ilk 1000 resimi alıp, içerisine resim tabanlı bir reklam eklemek istiyorlar.
arama ürünleri ve kullanıcı deneyiminden sorumlu başkan yardımcısı marissa mayer, san francisco ofisinde hazır bulunan muhabirlere yaptığı bildiride google'ın 2001 yılından bu yana görsel arama sayfasında hatırı sayılır ölçüde büyük bir değişime gitmediğini söyledi.
yeni görünümün tasarımı sayesinde aradığımız görseli bulmak bize eskisinden daha az tıklamaya mâl olacakmış. mesela resimlere tıklamadan ayrıntılı bilgilerini görebilecekmişiz.
örneğin "yellowstone" gibi çok basit bir arama için ilk sayfaya 1000 adet sonuç sığdırılmış. aslında bu kadar resim bir defada görülmüyor elbette. "sonsuz kaydırma" ismi verilen yöntemle sayfalar arasında dolaşmak yerine tek sayfa içinde resimler arasında dolaşmamız sağlanmış. sayfa kaydırıldıkça sürekli yeni resimler ekrana gelecekmiş.

google arama ürünleri direktörü ben ling'den alınan bilgiye göre, şirket ayrıca ön izleme yapısını da yeniden inşaa etmiş. bir önizlemenin üzerine geldiğimizde orijinal kaynağın url'si ve diğer bilgileri pop-up yöntemiyle ekranımızda belirecekmiş.
microsoft bing kullanıcıları bing'in görsel arama arayüzünü daha insancıl buluyorlar. bing de aynı şekilde "sonsuz kaydırma" sisteminin bir benzerini kullanıyor, önizlemelere çeşitli bilgiler ilişkilendiriyor.
google, sonuçta görsel aramada metin reklamlarıyla yer alan reklamverenlerin artık görsel reklamlarıyla da yer bulabileceğini vurguladı. böylece reklamlar daha anlamlı ve ilgi çekici olacaklar. böylece şirket daha fazla trafik, daha çok tıklanan reklamlar ve daha fazla gelir elde edebilecek.
kaynak : cnet

0 yorum:

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites