1 Nisan 2013 Pazartesi

AKBANK GÜVENLİK ZAAFİYETİ

1 Nisan 2013 tarihinin ilk saatlerinde cebime gelen bir kısa mesaj ile neye uğradığımı şaşırdım. Mesajda kullanımda olan Neo kartın güvenlik nedeniyle kullanıma kapatıldığı yazıyordu. İster istemez insanın aklına 1 Nisan şakası geliyor ama bu iş şakası yapılmayacak hatta o saatte yapılamayacak kadar ciddi bir işti. Bu nedenle 01:36'da gelen mesajı sabah 6:30'da görür görmez telefon bankacılığını aradım ancak hangi gerekçe ile kartın kullanıma kapatıldığını öğrenemedim. Ayrıca görevli personel kartın ancak inceleme bitiminden sonra yani yaklaşık 2 gün içinde açılacağını belirtti. Bu sebeple işe gider gitmez şubeye uğrayıp durum hakkında bilgi almaya çalıştım. Ancak maalesef bana söylenen dışında onlar da bilgi alamadılar genel merkezlerinden. Ayrıca benim ile birlikte Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi şubesinde aynı durumdan muzdarip birkaç kişinin de olduğunu görmem işin ciddiyetini gözler önüne serdi.

Aynı günün akşamında cebime gelen mesaj ise tam bir AKBANK FİYASKOSUYDU. Kartım tekrar kullanıma açılmış ve bunu bilgilendirme zannettikleri iki satırlık kısa mesaj ile gerçekleştirmişlerdi. Hemen bu olayın sebebini sormak için 444 25 25 numaralı telefon bankacılığından müşteri temsilcisine ulaştım. Ancak hala konu ile ilgili bilgi alamıyordum. Kart kopyalama mağduriyeti olduğu bilgisini zorla öğrenebildim ancak nerede kopyalandığı kimin mağdur olduğu kartımızın risk altında olup olmadığı konusundaki bilgilere hala ulaşamamaktayım. Akbank bir defa daha eline yüzüne bulaştırdı bu işi. Hem müşterini mağdur edeceksin hem de bir pardon bile demeden lütfetmiş gibi sms atıp liseli ergenler gibi müşterine kartını kullanabileceğini bildireceksin.

Bu olay sayesinde internette yapmış olduğum araştırmada Akbank'ın bu olayının ilk olmadığı daha öncede benzer rezaletlere imza attığını öğrenmiş bulunuyorum. Bilgi edinmek isterseniz: https://www.google.com/search?q=akbank+kart+kopyalama&aq=f&oq=akbank+kart+kopyalama&aqs=chrome.0.57.4762j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8 adresinden arama sonuçları ile durumun benzer vakalarını inceleyebilirsiniz. 

Son olarak yapılan işlemlerimi kontrol ettiğimde kart kapatılmadan önce Bornova stadyum atm'sinden para çekme işlemi ve yine aynı bölgede Tansaştan bir alışverişim bulunmakta. Olayın gizli tutulmaya çalışılması bizlere bilgi verilmemesi ile kart kopyalama sahtekarlığının Akbank'ın kendi atm'sinden kaynaklandığı şüphesini doğrulamaktadır.

0 yorum:

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites