2 Mart 2008 Pazar

Sanal Mahremiyet Ne Kadar?

Son günlerde kendime çoğunlukla sorduğum sorulardan birisi oldu. Açıkçası rahatsızım bir çok konuda. Birinci önemli nokta kullandığım internet gezginlerinin default konfigürasyonları. Bu ne kadar zararlı?

İlk kurulumda gelen default ayarlarla her türlü cookie bilgileri kabul edilmektedir. Bunun sonucu olarak bazı site sahiplerinin bilgisayarımdan yada bilgisayarınızdan ziyaret ettiğiniz siteleri yani sizin internette sörf alışkanlıklarınıza ulaşmalarına olanka sağlaması. Bu belki şu an için sizin açınızdan önemli değil. Ama bir dedektif sizi takibe alsa kıyameti koparırsınız. Bu benim için yeterli derece rahatsız edici bir durum. Bazı optimizasyonlarla bu sorunun önüne geçebilirsiniz.

İkinci önemli nokta. Türkiye için omurga TTNET'in elinde. Gün geçtikçe sinir bozucu bir hal almaya başladı yaptıkları işler. Neden benim hattım izleniyor? Bilişim güvenliği adına yapılan bir iş olarak gösteriliyor ama hoş bir davranış değil. Evimde yabancı birini istemiyorum. Limewire'ı izlemeye alan bu insanlar adam gibi çözümler yaratmak yerine saçma sapan yöntemlerle insanları canından bezdiriyorlar ve blogumda daha önce de yazdığım gibi bir çok insan göz altına alınmış. Sen bu işin adam gibi yapılmasını sağlamak zorundasın bu ülkede. Radyolar gibi yayın yapan kuruluşlarla MÜYAP'ı yaptırıma zorlamalısın ki bir gecede milyarlarca YTL kazanıp hiç bişey harcamadan bu geliri sağlamaktan vazgeçirmelisin. Beni izlemekten vazgeçmelisin.

Üçüncü fiyasko MSN yazışmalarının da dinlenebilir hale getirilmesi. Peki bunların yanında benim mahremiyetim ne olacak? Bunun hesabını kim verecek. Senin izlediğin yazışmalar beni rahatsız ediyor. Sebebi çok basit mahremiyetimi tanımadığım insanlarla paylaşmak istemiyorum. Yakında size karşı açılacak davalarla son kullanıcıların korunacağına da inanıyorum.

Bunları nasıl engellerim. Çok basit artık krypt edilmemiş veri kullanmıyorum. Sana güvenmiyorum arkadaş. Onun yerine tanımadığım insanlardan yurt dışı kaynaklardan VPN hizmeti kullanmaya başladım. Sen beni dinlememelisin. Önüne gelen bunu yapmamalı. Senin bir trojan kullanan Lamerden ne farkın var o zaman? Hiç bir farkın yok benim gözümde. Önemli işlerimi windows yüklü bilgisayarımdan yapmıyorum linux işletim sistemini kullanıyorum. Gerektiğinde yavaşlamayı göze alarak mahremiyetimi koruyorum. Ben koyun değilim ve tek tarafları yaptırımlara evet demiyorum....

Son cümle de benden olmayan yabancı insanların tekeline geçmiş iletişim alt yapısını neye güvenerek bu yatırıma zorluyorsunuz!!! Onlar kendini çok iyi biliyor. İlerde daha ciddi sıkıntılar baş göstermeden bu saçmalıklardan vazgeçin lütfen.

2 yorum:

Tamen doğru ve acı bir gerçeği göz önüne süren yazı. Tekel onların elinde ve "onalar" dediğimiz özelleştirilmiş yabancı bir şirket. :(

vedat hocam tebrikler çok onemli bir konuyu ele almışsıınız.bakalım bu tekelleşmeye ne zaman dur diyecegiz.zaman herşeyin ilacı ;)

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites