14 Şubat 2010 Pazar

Akademik Bilişim'10 Ardından...


Bu sene yapılan Akademik Bilişim Kongresi Muğla Üniversitesinde yapıldı. Eski masa arkadaşım yeni Muğla Üniversitesi öğretim üyesi dostum Yrd. Doç. Enis Karaarslan'a bu güzel organizasyondan dolayı çok teşekkür ederim. Dolu dolu 3 gün geçirdik. Katılımcı sayısı bir hayli yüksek olunca dolu dolu bir kongre geçirdik. Bu yıl ki odağımız bilişim suçları ile ilgili oturumlar oldu. Ya da en azından benim ilgimi çeken oturumlar bunlardı. Bir çok şeyin 5651 yasasında ne kadar yanlış yorumlandığını görmüş olduk. Bununla ilgili bir de kötü bir anı yaşayınca ne kadar başı boş, keyfi yasaklamalar yapıldığının daha çok farkına vardık. Hukuk -1 oturumunda Bilişim Suçları Bağlamında Yeni Medya Olarak İnternet ve Kişisel Güvenlik, Serhat KOÇ, Selva KAYNAK sunumunda Serhat Bey'in avukat olarak tespitleri ve şu anki durum hakkında bilgilerinden istifade ettik. Şu an ülkemizde gerçekten başı bozuk bir şekilde yasaklamalar yapıldığını aslında bu yapılan yasaklamaların hiç bir kanun maddesinde belirtilmediği halde gelişi güzel yapıldığı konusu tartışıldı. Bu duruma en güzel örnek ise kaldığımız Muğla Öğretmen Evi oldu. İlk vardığım akşam Pardus işletim sistemi kurulu laptop ile internete girmek istememe rağmen başarılı olamadım. Sorunu anlayamadığım gibi formatlayıp kubuntu kurdum. Maalesef yine ip adresi alıyor ancak alan adını çözümleyemiyordu bilgisayar. Son olarak live distrolardan biri ile denedim ve yine başarılı olamadan laptop'a XP kurmak zorunda kaldım. İlginç bir şekilde bağlandım. Sorunu detaylı incelediğimde ise komik bir şekilde 80 harici portların tamamen kapalı olduğu ve linux dağıtımlarının udp high portlar üzerinden tanımlama yapmaya çalışmaları nedeniyle erişimin mümkün olmadığını farkettim. Bu sıkmalar nedeniyle VPN bağlantısı kuramadım. port 80 dışındaki portları kullanamadım ki remote desktop ile kampüse bağlanmam gerekti. Hadi bunları da geçtim bir şekilde gittik internet olan bir yerden işimizi gördük ama asıl ilginç olan blogger'ın bloklu olmasıydı. Gerçekten çok üzüldüm. Suudi Arabistan eyaleti olma yolunda emin adımlarla internette ilerliyoruz. Bu kadar başı boş bir şekilde internet üzerinde yasaklamalar yapılmamalı. Kendi kampüsümüzde bile band genişliği yönetimi için mesai saatlerinde bazı sitelere erişimi engelliyoruz ancak bu şekilde katı kurallı bir internet bile bana çok geldi :). Sanırım birilerinin yukardan acil bir önlem alması gerekiyor.

1 yorum:

Alma mazlumun ahını ... ;-)

Şaka bi yana, gerçekten de ilginç kısıtlamalar bunlar.

Akademik Bilişim'e hepimiz bir şekilde katkıda bulunuyoruz. Gelecek sene Malatya'da buluşmak üzere ...

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites