Facebook son günlerde hem yeni özellikleriyle hem de yaşadığı sıkıtılarla gündeme geliyor. 600 milyon kullanıcıyı hem kontrol etmeye ve yönlendirmeye çalışan Facebook, görünüşe göre oldukça yoğun bir dönemden geçiyor.
Geçtiğimiz günlerde Zuckerberg’in Facebook sayfasının hacklenmesinin yanında, Farmville ve Nicola Sarkozy de internet korsanlarından nasibini almıştı. Facebook’un şu anda mücadele etmeye çalıştığı önemli bir şeylerde biri de kontrolsüz şekilde yayılan zararlı bağlantılar.
Durum böyle olunca Facebook da hem güvenlik tehditleri hem de yeni özellikleri üzerine çalışmayı sürdürüyor.
Social Captcha, Https’e Geçiş ve Spamle Mücadele
En çok önem vermesi gereken konulardan biri güvenlik olan Facebook, artık kullanıcıların hesaplarını konumak için farklı bir Captcha (güvenlik testi) uygulamaya alıyor. Social Authentication olarak adlandırılan bu yenilikte karmaşık karakterler ya da matematiksel hesaplar yerine fotoğrafı gösterilen arkadaşlarınızı tanımanız isteniyor.
Facebook aynı zamanda Gmail gibi Https protokolüne geçerek de güvenlik kaygılarını azaltmayı hedefliyor. Yavaş yavaş devreye alınan bu tercihli girişin kullanılmasının kimi sayfalarda yavaşlamalara ve bazı uygulamalarla uyumsuzluğa yol açabileceği de aktarılıyor.
Hesap ayarları sayfasında yer alacak https seçimini henüz göremedim ama bir diğer özellik olan e-posta bildirimlerini “hesap güvenliği” başlığı altında görebiliyorum. E-posta bildirimleri, yeni bir bilgisayar ya da mobil cihazda oturum açılması durumunda size e-posta göndermeyi vaadediyor. Aynı zamanda bu bölümde son girişleriniz de konum ve tarayıcı bilgileriyle gösteriliyor.
Sosyal Alışveriş Dönemi
Daha önce Facebook Deals (Facebook Fırsatları) adıyla e-ticarete adım atan Facebook, “Buy With Friends” adıyla sosyal bir alışveriş modeli üzerinde çalışıyor. Social Apps Konferansı’ndan gelen bilgilere göre şu anda sanal para ürünleri üzerinde kurgulanan sistemin gerçek dünyaya geçerek, bir Groupon modei olup olmayacağı merakla bekleniyor.
Facebook Arama (Call)
Daha önce sesli görüşme tarafında Skype ile anlaşma yapan Facebook, sızan bazı ekran görüntülerine göre kendi sesli iletişim kanalını oluşturuyor. Profil sayfalarında mesaj gönder bölümünün yanında görülen buton muhtemelen Google’ın Gtalk’ta uygulamaya başlandığı gibi direkt olarak telefon numaralarına arama gerçekleştirmeyi sağlayacak.
Sponsored Stories
Markalar için yeni bir reklam mekanizması olan bu modelde kullanıcıların aktiviteleri canlı olarak arkadaşları ile paylaşılıyor. Konum güncellemelerini de kapsayan Sposored Stories markaların daha samimi bir yoldan kullanıcılara ulaşmasını amaçlıyor.
Yenilenen Haber Kaynakları
Facebook’un bu çalışması sosyal ağdaki yeni gelişmeleri de kullanıcıların duvarına yansıtıyor. Facebook gruplarından alınan bazı haberlerin değerlendirilmesinin yanında Sponsored Stories reklamları da kullanıcının eylemleri olarak haber kaynağında yayınlanacak.
Mobil Reklamcılık Yatırımı
Yeni tasarımıyla reklamlara daha fazla yer açan Facebook, Rel8tion adındaki şirketi satın aldı. Mobil reklam teknolojileri üzerine çalışan şirket henüz 9 ay önce kurulmuştu. Mobil alanda tüm telefonlara ulaşmak için girişimlerini sürdüren Facebook, bu satın alma ile konum ve demografik bilgilere göre daha iyi bir reklam altyapısı oluşturmayı hedefliyor.
Tüm Tabletlere Özel Facebook Uygulaması
Özel bir tablet sürümü üzerinde çalıştıklarını açıklayan Friendfeed’in Kurucusu Bret Taylor, HTML5 performansını göz önünde bulundurarak tablet bilgisayarlara özel bir uygulama geliştirmeyi tercih ettiklerini söylüyor. Hatırlanacağı üzere Zuckerberg iPad’i bir mobil cihaz olarak görmediğini belirtmişti. Şimdilik iPad’e özel bir uygulama yapmak yerine touch.facebook.com gibi özel bir çalışma yapan Facebook’un ilerleyen zamanda iPad’i göz ardı edip etmeyeceğini göreceğiz.
HTC Facebook Telefonu
Facebook’un bir akıllı telefon çıkaracağına dair son dedikodulardan biri de HTC ile bir çalışma yürütüldüğü yönündeydi. Ancak Facebook’tan gelen resmi cevap bu durumun gerçek olmadığını gösterdi.
Diğer yandan Altın Küre ödüllerinde sahneye çıkan Social Network(Sosyal Ağ) filmi, şimdi de 8 dalda Oscar‘a aday gösterildi.
Tüm bu gelişmelere bakılırsa Facebook’un da Google gibi binlerce çalışan almak için duyuru yapmasına sayılı günler var…
Kaynak : Webrazzi
0 yorum:
Yorum Gönder