29 Ocak 2008 Salı

Çağdaş Bir Toplum Olma Yolundayız....

Başlıkta yazdığıma bakmayın. Biz bu kafayla anca tek medeniyet olarak kalırsak çağdaşlıktan bahsedebiliriz.

Sene 2008 resimdeki arkadaş onca park yeri olmasına rağmen (bir tanesi 5 metre ilerde ve ücretsiz) gidip bir güzel yaya kaldırımının üzerine 35 AK 7773 plakalı aracını parketmiş. Herhalde yerden tasarruf ediyordu. Kaldırıma ben parkederim yola da başkası diye düşündü herhalde. Parketmek güzel ama bakalım böyle teşhir edilmeye başlanınca da hoşunuza gidecek mi? En azından ben de insiyatifimi kullanarak bir nevi senin kaldırımına parkediyorum.

Bu insanlar park yeri bulamadıkları için değil saygısızlıklarından böyle davranıyorlar. İkinci örneğimiz Bornova metro son durağı. Otobüs harici aracın girip geçiş yapması yasak. Neden bu yasak konuldu peki. Araçlara binen araçlardan inen insanlar ezilmesin rahatça toplu taşım araçları arasında gidip gelebilsin diye. Ama bizim süper zeki insanımız ne yapıyor? Araçlarınla kestirmeden dönüyorlar otobüsten inen insanlarla tartışmayı da eksik etmiyolar. En doğal hakları ya ordan gitmek birde insanlar önlerine atlamıyor mu? Adamlar haklı. Bir diğer olay ise metro çıkışına otobüs güzergahına her sabah bir servis aracının parkedip yolcu beklemesi. Yuh diyorum sana düşünceli arkadaşım. Üzgünüm ama biz hangi medeniyetin çağdaş toplumuyuz demekten kendimi alamıyorum.

0 yorum:

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites