12 Ocak 2010 Salı

17 Gigapixel Fotoğraf


Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Yosemite Ulusal Parkı, dünyanın en büyük fotoğrafının çekildiği yer olma özelliğine sahip. Ulusal Parkın, Glacier noktasından 2008 senesinde çekilen bir fotoğraf, 17 gigapiksele sahip. Bu, tam olarak 17000 megapiksel yapıyor. Yani 5 megapiksellik bir görüntünün tam 3400 katı büyüklüğünde. Fotoğrafı çeken kişi ise Gerard B. Maynard adlı New York'lu bir fotoğrafçı. Fotoğrafın çözünürlüğü tam 214.414 x 80.571 değerinde ve üzerinde 17.275.550.394 adet (17 milyar küsur) piksel bulunuyor. Orijinal boyutu (ham ve sıkıştırılmamış hali) ise, 96.5 GB gibi çok uçuk bir değer. Fotoğrafın bu şekilde ham hali ile açılamayacağı kesin. Dolayısıyla fotoğrafa ham haliyle sahip olmayı da kimsenin isteyeceğini sanmıyorum. Ayrıca netten indirirseniz kaç günde, ya da kaç haftada elinizde olur Allah bilir :)

Dolayısıyla fotoğraf için ayrı bir site yapılmış ve sitedeki arabirimden, dilediğiniz noktaya zoom yapabilmek mümkün. Ben siteyi dolaştım ve hayran kaldım desem yeridir. Yok böyle bir fotoğraf!! Parka gitmiş kadar oldum :) Siteye buradaki linki tıklayarak ulaşabilirsiniz, zira kesinlikle tavsiye ediyorum.Fotoğrafın RAW dönüşümü Nikon Capture NX2 adlı yazılımla gerçekleştirilmiş. Rendering işlemi için ise Autopano Pro adlı bir yazılımdan yararlanılmış. Bu fotoğraf tabii ki tek bir kareden oluşmuyor. Birçok fotoğrafın birleştirilmesinden meydana gelmiş. Bu genel çerçeveyi oluşturmak için Nikon D2x ile tam 2046 fotoğraf çekilmiş. 300mm f/4 lens ve 1.7x teleconverter kullanılmış.

0 yorum:

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites