5 Mart 2015 Perşembe

Facebook’ta Teknosa Hediye Bileti Sahtekarlığı



Dolandırıcılar yine iş başında! Facebook’ta arkadaşınız sandığınız insanlardan gelen bu mesaja sakın aldanmayın…
Son günlerde ünlü sosyal paylaşım ağı Facebook’ta şifreleri çalıp arkadaş listesindeki kişilerden para talep edenlerin sayısı arttı. bunlardan biride size mesaj geliyor “nbr, nasılsın ” gibisinden sonrasında ise şöyle bir mesaj geliyor teknosadan hediye bileti dağıtıyorum senide düşündüm cep teli n faturalı mıydı?
Bu kesinlikle sizi tanıyan birinden gelmiyor. O facebook profili  hacklenmiş ve sizi kandırmaya çalışıyor.
Hemen küfür edin veya ip adresini aldım görürsün birazdan deyin hemen  o hesabı kapatıyor şerefsizler.
Şifresini çaldıkları hesapta arkadaş listesinde bulunanlardan ünlü bi teknoloji marketten hediye kazandığını iddia eden dolandırıcılar, kişilere telefon hattının kontörlü ya da faturalı olup olmadığını soruyor. Telefon faturalı ise “faturalı hattan GC40 yaz 5685e yolla tamamen ücretsizdir bekliyorum” diyorlar. Dolandırıcıların bu yolla ne kadar para kazandıkları ise hala sırrını koruyor.
Kullanıcılar, bilişim suçu kapsamına giren bu dolandırıların bir an önce yakalanıp adalete teslim edilmesi gerektiği düşünüyorlar.

Dikkat! Teknosa sanıp dolandırılmayın

Sosyal Medya Sitesi Facebook üzerinden dolandırıcılık vakaları arttı. Son olarak sahtekarlar, Teknosa’nın ismini kullanıp “Hediye çeki kazandınız” diyerek yüzlerce kişiyi dolandırdılar.
Sosyal medya üzerinden binlerce kişiyi tuzağa düşüren dolandırıcıların nihayet yöntemi Sosyal Medya Sitesi Facebook hesaplarını ele geçirdikleri kişilerin arkadaşlarına mesaj atarak “Teknosa’dan armağan çeki” kazandırmak vaadiyle dolandırmaları oluyor.
Şikayetvar’ın haberine göre, Sosyal Medya Sitesi Facebook kullanıcılarının hesabını ele geçiren dolandırıcılar dost listelerindekilerle normal konuşmaya başlıyor ve telefon numarasının faturalı olduğunu denetim ediyor. Faturalı hat sahiplerine mesaj göndereceklerini belirten dolandırıcılar, mesajı onaylamalarını herhangi bir ücret ödemeyeceklerini belirtiyor.
Arkadaşıyla konuştuğunu zanneden mağdurlar gelen mesaja ‘evet’ veya ‘tasdik’ yazıp cevaplayarak belirtilen servise mesaj gönderiyor. Böylece dolandırıcı amacını ulaşmış oluyor ve 60 lira ile 200 lira arasında değişen nakit kullanıcının faturasına yansıyor.
HATTINIZI MOBİL ÖDEMELERE KAPATIN!
Ücret kesildiğini faturasında gören kullanıcılar GSM operatörleriyle görüşüyor ancak yansıyan ücretler için çözüm bulunamıyor. Benzer bir tuzağa düşmemek için GSM operatörünüzle görüşüp hattınızı mobil ödemelere kapattırabilirsiniz.
TEKNOSA UYARIYOR!
Teknosa’dan yapılan açıklamada şöyle denildi: “Kurumumuzun sosyal medya üzerinden telefon mesajı göndermek suretiyle armağan çeki dağıttığına ilişkin duyumlar alınmış olup, kurumumuzun böyle bir uygulaması bulunmamaktadır. Sosyal medyada şirketimiz adı ve/veya logosu hukuka aykırı bir şekilde kullanılmak suretiyle, ürünlerin piyasa değerinin fazla altında satın alınabileceğine ya da armağan çeki vaat edildiğine ilişkin haber, mesaj, Reklam veya gönderilen SMS’lere saygınlık edilmemesini bütün tüketicilerimizin bilgisine sunarız.”
“Biz inandık mağdur olduk, siz dikkatli olun” diyerek vatandaşları uyaran kullanıcıların şikayetleri şöyle:
“Bugün fazla sevdiğim bir kardeşimden Sosyal Medya Sitesi Facebook üzerinden bir mesaj aldım. “Teknosa’dan armağan çeki dağıtıyorum da seni de düşündüm senin tel faturalımıydı”. Ben de evet diye cevapladıktan sonra “sana gelen mesajı derhal EVET yazıp cevapla ne kazandığına bakayım mesajda 60 TL yazıyor o reklam amaçlıdır tamamen ücretsizdir ok..” diye söyledi.
Eminsin değil mi ücretsiz olduğuna diye sorduğumda ise “bir şey olmaz canım” diye cevap aldım. Yardım olsun diye yaptım fakat sonra şüphelendim sorduğum bir soruya yanıt veremedi. Şimdi 180 lira yanıltıldım. Mağduriyetimin giderilmesini istiyorum. İnsanlık yapalım muavin olalım söyledik başımıza gelene bakın.”
‘POLİS ARKADAŞIMDAN GELEN MESAJA İNANDIM’
“Sosyal Medya Sitesi Facebook’ta polis olan bir abimin hesabına girerek bize de Teknosa’dan armağan çeki göndereceğim diye bir mesaj attı. Gelen mesajları evet yazıp gönder diye söyledi. Bizde polis olduğu güvenerek gönderdik ve 60 TL kesildi . Biz de şikayetçiyiz ve şikayet için siber suçlara şikayet ettik.”
‘BOŞ YERE 200 LİRA ÖDEDİM’
“Sosyal Medya Sitesi Facebook’ta fazla güvendiğim arkadaşımda bana mesaj geldi ve beni tanıyor gibi konuşarak Teknosa’dan çekiliş mevcut diye mesaj attı. Bende dediklerini yaptım ve üst üstü bak sıkıntı olmaz dediğimde de sorumlusu benim diyerek samimiyet sağladı. 120 liralık bir kesinti oldu. Bunu GSM operatörü aracılığıyla yapıyorlar. Bir lahza evvel açığa kavuşmasını ve paranın iade olmasını istiyorum.”
‘TELEFON FATURAMDAN 90 TL ÇEKİLDİ’
“31.08.2014..Bir arkadaşım Sosyal Medya Sitesi Facebook’tan Teknosa’dan armağan çeki dağıttığını ve benim hattımın faturalı olup olmadığını sorup, reklam mesajı göndereceğini yazdı. 7979 dan gelen mesajı derhal cevaplamam gerektiğini ve ne kazandığıma bakacağını dedi. 2 defa cevapladım ve telefon faturamdan 60+30 TL çekildiğini ayrım ettim. Müşteri hizmetlerine 2 saat sonra ulaştığımda mobil ödememi kapattırdım fakat iş işten geçmişti. İade yapamayacaklarını ve 0212996555* destek hattını arayabileceğimi dedi, hala arıyorum ulaşamıyorum. Şikayetimin yetkili makamlara bildirilmesini ve hattıma yansıtılan 90 TL’nin tarafıma iadesini istiyorum, lüzumlu bütün yasal işlemleri başlatacağım.”

Kaynak: Oktayerz

2 yorum:

Selam Nasılsın
sagol nurselsen nasılsın

İyiym Sagol Tşk Ederim Teknosadan Hediye Bileti Dağıtıyorumda Senide Düşündüm Senin Cep Hat Faturalımıydı ?
ewet

cep numaranı yazarmısın
Nursel senin aramana cevap veremedi.
dolandırıcılar var biliyon demi
http://vedatfetah.blogspot.com.tr/2015/03/facebookta-teknosa-hediye-bileti.html
Facebook’ta Teknosa Hediye Bileti Sahtekarlığı ~ Seyir Defteri
vedatfetah.blogspot.com
Konuşma Sonu

Bir mesaj yaz...

Beni de dolandirdilar avea da hic ilgilenmiyor bu nasil musteri memnuniyeti

Paylaş

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites